Dr. Süle Edit, Széchenyi Egyetem

egyetemi docens

Dr. Süle Edit a győri Széchenyi Egyetem Marketing és Menedzsment Tanszékének docense, az angol nyelvű Supply Chain Management MSc és a magyar nyelvű Ellátási lánc menedzsment mester szak vezetője. Magyar és külföldi egyetemeken szerzett oktatási és kutatási tapasztalatát beszerzési és egyéb logisztikai, valamint üzleti és menedzsment tárgyak fejlesztésében és oktatásában, továbbá a gyakorlatban ipari, vállalati fejlesztések során kamatoztatja. Logisztikai könyvek szerzője, és a győri Egyetem angol nyelvű Business Administration doktori alprogramjában több, logisztikai témájú kutatás doktori témavezetője.

14.00 - 14.30

Agora Együttműködés egyetemekkel + ADAPT OR DIE

Last mile kiszállítás - van válasz a kihívásokra?

A last mile kiszállítás egyre nagyobb kihívásokkal néz szembe az elmúlt években. A pandémia alatt jelentősen megnőtt e-kereskedelem miatt a házhozszállítási igények ugrásszerűen növekedtek, miközben növekszenek azok a korlátok is, amik tovább nehezítik a hatékony és minőségi kiszolgálást. Nő a városi forgalom, egyre kevesebb a hely, a fenntarthatóságot szolgáló környezetvédelmi és a gépkocsi forgalmat szabályozó előírások szigorodnak a városok élhetőbbé tétele érdekében. Számtalan megoldás született az elmúlt években a házhozszállítás alternatívájaként kínált csomagpontok és csomagautomaták kialakításával, alternatív üzemanyagok ajánlásával, városi logisztikai központok létrehozásával, vagy akár a hétköznapi emberek bevonásával a kiszállítás lebonyolításába. Nemzetközi pilot projektek is indultak lehetséges forgatókönyvek kipróbálására, ezek egyike hat európai nagyvárosban vizsgálja digital twin formájában a szállítójárművek és a disztribúciós struktúra megváltoztatásának hatásait. A szolgáltatásban résztvevők további megoldásokat keresnek, aminek új lendületet adhat egy olyan új üzleti modell, ami platform alapon kapcsolná össze az érdekelteket, és hálózati együttműködést biztosítana a résztvevőknek. Az előadásban példákkal foglaljuk össze a jelenlegi helyzetet, kérdéseket és megoldási alternatívákat vázolunk föl az eddigi próbálkozások alapján, valamint egy olyan lehetséges üzleti modellt ismertetünk, amiben új módon kapcsolódhatnak a szolgáltatás érintettjei.