speaker-photo

dr. Bóna Krisztián, BME

tanszékvezető, egyetemi docens, Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem, Anyagmozgatási és Logisztikai Rendszerek Tanszék
2023.10.18. 16.45-17:30

Ibiza I-II. Gyógyszeripari raktárfejlesztések

MERTÜNK NAGYOT ÁLMODNI Új raktározási és kiszedési technológia bevezetése a késztermék raktárunkban

Dr. Bóna Krisztián, tanszékvezető, BME KJK Folyamatbiztonság a logisztikai rendszer tervezése és integrációja során

Somogyi Attila, értékesítési vezető, Jungheinrich Hungária Kft.

Automatizált magasraktár: Új technológiák a raktárkapacitás bővítésére

Horváth Norbert, műszaki menedzser, Gamma Digital Kft.

G2P – Áru az emberhez komissiózás megvalósítása AGV kiszolgálással

Pinczés Róbert, üzletfejlesztési igazgató - Harsányi Réka, projektigazgató-helyettes, ISYS-ON Informatikai Tanácsadó Kft.

Automatizációs lehetőségek a vállalatirányításban

2023.10.17. 14:00

Marbella I-II. City logisztika

FORGÓSZÍNPAD

 

A city logisztika szerepének erősítése a várostervezésben
Moderátorok: Strang Tamás és Büki Aletta, BKK

Nemzetközi és hazai szinten is egyre nagyobb kihívásokat okoz a városokban a megnövekedett gépjárműszám és a közlekedésre rendelkezésre álló közterületi felületek csökkenése. A városokra nehezedő nyomás enyhítésére a városvezetők, várostervezők a rendelkezésre álló közterületek újrafelosztásán dolgoznak egy zöldebb, élhetőbb város elérése érdekében. Mindeközben az üzleti és logisztikai szolgáltatók is kihívásokkal néznek szembe a hatékonyság növelése és az ügyfelek igényeinek kielégítése terén. Rendszeresen tapasztalható, hogy a közterületfejlesztések során a logisztikai szempontok háttérbe szorulnak. Milyen módon lehet elérni, megmutatni azt a városvezetés felé, hogy a city logisztikának is megfelelő teret, szerepet kell biztosítani? Hogyan lehet a közterületfejlesztések esetén a city logisztikai szempontokat érvényesíteni?

 

Fenntarthatósági és környezetvédelmi szempontok érvényesítése
Moderátor: Horváth Kristóf, menedzser, ESG & Fenntarthatósági Tanácsadás, KPMG és Kelemen Gábor, BKK Zrt.

A Nemzetközi Közlekedési Fórum legfrissebb előrejelzése szerint 2050-ig megkétszereződik az áruszállítás iránti igény, ami egy ambiciózus dekarbonizációs forgatókönyv mellett is 59%-os CO2e kibocsátás növekedést jelent. A klímaterhelés mellett további társadalmi és környezeti problémákhoz is jelentős mértékben hozzájárul a városi áruszállítás (pl. zaj- és levegőszennyezés, forgalmi torlódások, zöld és élhető városi területek csökkenése). Ezen problémák enyhítésére a városi áruszállítási rendszerek tervezésekor, fejlesztésekor fontos szempont a fenntarthatóság. De milyen főbb fenntarthatósági és környezetvédelmi szempontokat szükséges figyelembe venni? Hazai és nemzetközi szinten milyen jó gyakorlatok, megoldások léteznek?

 

Együttműködési lehetőségek a városi áruszállítás szereplői között
Moderátorok: Bóna Krisztián és Sárdi Dávid Lajos, BME

Napjaink city logisztikai kihívásaival bárki szembesülhet, aki csúcsidőben közlekedni próbál valamely nagyvárosban. Az áruszállítást végző járművek a dugóban állnak, majd ott rakodnak, ahol éppen sikerül megállni, utána rohannak tovább a következő címre. A problémák egy jelentős részére megoldást jelentene a városi logisztikai szereplők közti együttműködés erősítése. Megoldás lenne például az, ha konszolidálnánk a városi áruszállítást, ez azonban szoros együttműködést kíván a jelenlegi résztvevők közt. Az együttműködés kapcsán számos kérdés felmerül. Hajlandók-e a hatékonyabb városi áruszállítási folyamatok érdekében összefogni egymással konkurens vállalatok? Mik lehetnek az együttműködés céljai? Milyen szerepe lenne az önkormányzatoknak az együttműködés elősegítésében? Hogyan lehetne elérni a konszolidált működést? Ha pedig sikerül elérni, annak milyen hatása lenne az egyes szereplőkre és a városra nézve?