RÉSZLETES PROGRAMTERV

  • 1. nap de.

    2020. november 11.

  • 1. nap du.

    2020. november 11.

  • 2. nap de.

    2020. november 12.

  • 2. nap du.

    2020. november 12.

  • 3. nap de.

    2020. november 13.

    Összes kinyitása +
  • Az amerikai-kínai konfliktus mára a világpolitika legfontosabb, a világ egész berendezkedését meghatározó jelenségévé vált. Lassan, de biztosan véget ér a káosz évtizede és helyét egy új világrend és vele együtt egy új ideológia veszi át. A két óriási közt lévő országoknak már most is kisebb tere van lavírozgatásra, mint akár néhány éve, és nemsokára még kevesebb marad. Mit jelent mindez Magyarország számára? Milyen választások elé leszünk állítva? Mit lenne jó tenni? Miért nincs sok esélye, hogy így is teszünk? Az előadás ezeket a kérdéseket fogja boncolgatni.
    Nyitó plenáris ülés

    Összes kinyitása +
  • A Magyar Lean & Green Program azért alakult, hogy a logisztikai tevékenységeiket fejleszteni szándékozó, és ezáltal a CO2 kibocsátás csökkentéséért tenni akaró vállalatok és a Platformot segítő szervezetek számára fórumot teremtsen a nemzetközi Lean & Green Program célkitűzéseinek és szakmai támogató rendszerének megfelelően (https://gs1hu.org/lean-and-green). A Programhoz csatlakozó vállalatok egy olyan zártkörű, nemzetközileg is elismert, célkitűzései okán napról-napra egyre magasabb presztízsű Platform tagjai lehetnek, amelyben nemzetközi jó példákat ismerhetnek meg, és megoszthatják egymással kihívásaikat egyben elért jó gyakorlataikat, megoldásaikat hasonlóan gondolkozó vállalatok képviselőivel. A hazai Programhoz elsőként csatlakozó STI Hungary Kft. ismerteti motivációit, elképzeléseit és megtett lépeseit a Lean & Green Programhoz kapcsolódóan, ezzel is segítve a Program iránt érdeklődő vállalkozásokat, szervezeteket ez irányú szándékaik és lehetőségeik átgondolásában.
    Logisztika fenntarhatóan

  • A machine learning (ML) kétség kívül az egyik olyan technológia, amely napjainkban lázban tartja az ellátásilánc-menedzsmentben dolgozó szakembereket. Ugyan a technológia már évtizedek óta létezik, mégis az utóbbi időszakban kezdett el igazán bekerülni a köztudatba, de a rengeteg elméleti kutatás és hangzatos cikk ellenére még mindig viszonylag kevés valódi, gyakorlati példáról hallani. Az előadásban egyrészt-esettanulmány szerűen ismertetném azt, hogy az Unilever, mint az egyik vezető fogyasztási cikkeket forgalmazó vállalat milyen utat járt be eddig a machine learning alkalmazásával demand planningben. Másrészt, jelenleg a témában egyébként is kutatást végzek, a machine learning példáján keresem a választ arra, hogy hogyan lehetne az ember-gép kapcsolatokat jobbá és hatékonyabbá tenni. Ennek keretein belül több ország (Unileveres) demand plannereivel készítek mélyinterjúkat, így nem csak a magyarországi példát tudnám bemutatni. Továbbá, ennek a kutatásnak az eredményei megadnák az elméleti hátteret a témához, illetve jobban kontextusba helyeznék azt, mintha csak a jelenlegi folyamatokat és eredményeket ismertetném.
    Tervezni a tervezhetetlent

  • Lean folyamatfejlesztés

  • Előadásom során egy kiválasztott folyamaton (új termék piaci bevezetése) keresztül szeretném bemutatni, hogy a szolgáltatási szektorban milyen módon járulhat hozzá a lean szemlélet és eszközök tárháza a hatékonyabb működéshez, illetve szeretném megosztani az általam tapasztalt kihívások tanúságait az érdeklődőkkel.
    Lean folyamatfejlesztés

  • E-kereskedelem: Fókuszban az élelmiszer

  • E-kereskedelem: Fókuszban az élelmiszer

  • Kockázatmenedzsment

  • A vállalatok még ma sem fordítanak elég energiát a beszerzési funkció kategória menedzsment alapú működtetésére. Az egyes kategóriákra vonatkozó kategória stratégiák kialakítása is elmarad vagy hiányos. A vállalati kockázatkezelés - ha van - is főként a pénzügyi kockázatokra fókuszál. Ritka az olyan megoldás, ami a beszerzésre és az ellátási lánc többi elemére is hangsúlyt helyez. Az előadás során néhány strukturális megközelítés bemutatása mellett konkrét projektek eredményeinek megosztásával kívánjuk a vállalatok figyelmét a téma fontosságára felhívni, hogy az egyes kategóriákban fellépő kockázatok, és azok kezelése hogyan hat a teljes ellátási láncra, és azon keresztül a vállalat eredményességére.
    Kockázatmenedzsment

  • 2020 áprilistól az Auchan átvette a központi szárazáru raktár üzemeltetését a korábbi szolgáltatótól. A raktár üzemeltetése korábban szerződött partner végezte, ez a kompetencia nem volt meg a vállalatban. Az átvételre való felkészülésben a lean módszereket és eszközöket alkalmaztuk, hogy felkészüljünk erre az új feladatra.
    Lean folyamatfejlesztés

  • E-kereskedelem: Fókuszban az élelmiszer

  • A vállalatok leginkább az IT területre értelmezik az BCP-t a rendszerek esetleges összeomlása esetére. Ritkábban – a pandémia megmutatta, hogy főleg a pénzügyi szektorban – az ügyfélkiszolgálásban érintett területeken is találunk üzletmenet folytonosságot biztosító terveket. A beszerzésben és az ellátási láncban, azon belül is logisztikában több apró szabályt, praktikát ma is megtalálunk, de átfogó BCP-re ritkán találni példát. Az előadás során a kérdéskört a rendkívüli helyzetek kezelésére és megelőzésére használható kockázatkezelő megoldásokat, módszereket és példákat mutatjuk be.
    Kockázatmenedzsment

  • A lean folyamatfejlesztés sikeressége nagy mértékben múlik az emberi tényezőn. Mégis igen kis hangsúlyt fektetünk ezen képességek fejlesztésére. Előadásunkban megmutatjuk a soft skill fontosságát és néhány olyan módszert, megközelítést, amikkel erősíteni lehet az emberek közti együttműködést, hogyan lehet a változás miatti ellenállást támogatássá formálni - ezen keresztül pedig egy egészséges és folyamatosan fejlődő közeget építeni.
    Lean folyamatfejlesztés

  • * Offline-ból online-ba, avagy milyen tendenciák jellemezték az online kereskedelmi piacot általánosságban a koronavírus előtt. * Milyen teendők előzik meg egy webshop indítását, milyen napi teendőkkel jár egy webshop üzemeltetése és mennyiben egyszerűsíti az életét egy webshop tulajdonosnak a kiszervezett logisztika. Pár ügyfél példával fűszerezve. * A korszerű raktározásmenedzsment a webshop logisztika területén. * A COVID hatása az online kereskedelmi piacra. Mik voltak a tendenciák a forgalmi és a készletgazdálkodási területeken.
    E-kereskedelem: Fókuszban az élelmiszer

  • Neves hazai vállalatok beszerzési vezetői osztják meg a pandémia okán szerzett tapasztalataikat és beszélgetnek arról, hogy mit tettek eddig és mit terveznek tenni a jövőbeni hasonló helyzetek kezelésére. Milyen kockázatkezelő megoldásokat vezettek be az eddigieken felül, hogyan újítják meg a beszerzési kategória stratégiáikat. Mit tartanak a legfontosabb tanulságnak a pandémia első hulláma során tapasztaltakból és a jelenlegi második hullámban is előjöttek-e ugyanazok a problémák. Netán működnek már a tanulságok alapján megtett intézkedések és változtatások?
    Kockázatmenedzsment

  • Tapasztalatok megosztása, hogy miként kezelte a TS TECH Hungary Kft. a koronavírus első hullámát. Miként tudta a tavaszi időszakban a vállalat profitabilitását megtartani, miként tudta az alkalmazottait biztosítani.
    Lean folyamatfejlesztés

  • E-kereskedelem: Fókuszban az élelmiszer

    Összes kinyitása +
  • A Covid-19 vírust az Egészségügyi Világszervezet márciusban világjárvánnyá nyilvánította. Bár terjedése mindenekelőtt közegészségügyi vészhelyzet, megjelenése óta életünk minden területe gyökeresen megváltozott. Mindennapjaink átalakultak, és jelenleg is tanulunk együtt élni az új, eddig ismeretlen szabályokkal. A vírus terjedésének korai szakaszában is látható, érzékelhető hatása volt az Ellátási láncokban is. A megváltozott körülmények (határ zárak, kijárási korlátozások, szállítási kapacitások csökkenése) tulajdonképpen az Ellátási lánc ellenállóságának élesben történő tesztelése volt. A vizsgán jól szerepelt, hiszen a gazdasági válságot nem az összeomló Ellátási láncok, hanem a nagymértékben megváltozott fogyasztói szokások, vagy kereslet teljes hiánya okozza. A járvány még jelenleg is zajlik, az már most látható, hogy rövid valamint hosszú távon elkerülhetetlen a változás. Az előadás az alábbi kérdésekre keresi a választ: · Hogyan valósul meg az út az új normalitásba? · Melyek a koronavírus hatásai az Ellátási láncokra? · Hogyan járulhat hozzá az ellátási lánc menedzsment a jövőbeni üzleti sikerhez? · Mik a tennivalók a jövő rugalmas ellátási láncának felépítése érdekében?
    Ellátási láncok jövője

  • Ellátási láncok jövője

  • Ellátási láncok jövője

  • 1. Gyártósorokon lévő logisztikai tevékenységeket igyekszünk tovább csökkenteni (keresés, séta, csomagolás, válogatás, megfelelő alkatrész kiválasztása adott konfigurációhoz) 2. Legfontosabb motivációk: a. Kapacitásbővítés piaci igények kielégítésére b. Hatékonyságnövelés gyártásban és logisztikai területeken 3. Gyártást kiszolgáló belső logisztika az alábbi folyamatokat erősíti, bővíti: a. Magasraktári komissiózás lassan forgó alkatrészekre b. Központi komissiózás közepesen és gyorsan forgó alkatrészekre c. Okos kesztyű használata folyamatlépés nyugtázására d. Pick by light bevezetése gyártósori pickelés támogatására e. Leggyorsabban forgó alkatrészek közvetlen sorra juttatása f. Beszállítói szekvencionálás g. Tgk forgalom optimalizálása árubeérkezési oldalon 4. Legfontosabb eszközök a feladatok megvalósításához: a. Szűkfolyosós komissiózó targonca b. Optimalizált vontató B-keretekkel c. Tárolólift kisméretű alkatrészek tárolására d. Pick by light hardware + szoftver e. Okos kesztyűk f. SAP szoftverfejlesztések
    Hatékonyabban, de hogyan?

  • Járműipari pandémia, avagy innen szép nyerni

  • Ellátási láncok jövője

  • Ébresztő plenáris

    Összes kinyitása +
  • Az előadásban azt a kérdést próbálom megválaszolni, hogy az ember megjelenésével véget ért-e az evolúció? A válasz során arra mutatok rá, hogy ember által létrehozott info-kommunikációs technológiai környezet radikális változásai, melyek a társadalmi lét egyetlen vonatkozását sem hagyták érintetetlenül, óhatatlanul visszahatnak a létrehozóra. Az emberi és a mesterséges intelligencia szinergiája az élet földi regényének új fejezete lehet. Az emberi fennmaradáshoz új válaszok és új emberek kellenek. A fennmaradásért folytatott versenyt azok a civilizációk nyerik meg, amelyek az emberi életet átörökítő információs láncot megújítják, ami lehetővé teszi az új generációk tagjai számára a fenntartható fejlődést.
    Plenáris ülés

  • Napi 1300-1500 db inditott gyártási rendelés ellátása alapanyaggal a raktárból, 22 000 db Kanban doboz kezelése, valamint a késztermékek begyűjtése 63 db gyártócellából Bosch Rexroth logisztikai robotokkal (AGV).
    Automatizált belső logisztika

  • Fontos tudni, mik azok a lehetőségek, amelyekkel ilyen válsághelyzet idején a cégek biztosítani tudják a megfelelő munkakörülményeket. A logisztikai - szállítmányozási szektorban, ahol a folyamatok nem állnak le a fogyasztói társadalom kiszolgálásának biztosítása érdekében, meg kell találni azokat az újításokat, amelyek minden, munkában résztvevő biztonságát szolgálják. Egyes folyamatok digitalizálása jó szolgálatot tehet ezen a területen (is). Szoftveres segítséggel létrejöhet a teljes mértékben érintés mentes dokumentum kezelés, a telephelyi szabályzatok változásának előzetes kiküldése, a felek közötti kommunikáció, valamint a szállítmányok tervezhetősége. Ezen felül olyan előnyökre is szert tehet a cég, mint a hatékonyság növekedése vagy az átláthatóság. Előadásunkból kiderül, milyen megoldási lehetőségek állnak rendelkezésre a tudatos lépések és a telephelyi biztonságért és fejlődésért.
    Innovációk pandémia idején

  • A Mesterséges Intelligencia számos alkalmazáson keresztül teremt értéket a raktározás területén, ahol a legkülönbözőbb feladatokra használják a számítógépes látás, robotika, gépi tanulás vagy akár a nyelvfeldolgozás eszközeit. De vajon szükség van-e minden áron a drága szenzorokra, kamera rendszerekre vagy éppen meg lehet oldani most már ugyanazokat a feladatokat intelligens algoritmusok segítségével akár egy hétköznapi okos telefon kamerájával? Mire képes valóban a mesterséges intelligencia a logisztika, azon belül is a raktározás segítésében? Ezekre a kérdésekre is választ kaphatnak előadásunkban, amelyben több konkrét esetet demonstrálunk előre rőgzített vagy akár adott esetben élő prezentáció segítségével.
    Automatizált belső logisztika

  • Hogyan reagáljon a vezető gyorséttermi ellátási lánc és a beszerzés · ha a krízis teljesen külső okok miatt keletkezik · ha a vészhelyzeti tervekben nem arra készültünk, hogy bezárnak az éttermek · ha a vészforgatókönyvet a vészhelyzet kellős közepén kell kialakítani · ha a helyzetre nem létezik best practice tanulságok, átmeneti és hosszútávon fenntartható megoldások az eddigi legkomplexebb krízis-helyzet után.
    Innovációk pandémia idején

  • Hogyan adaptálható egy meglévő technikai megoldás újításként a logisztikában egy ipar4.0 folyamatban Mik a főbb levonható tanulságok, átadandó ismeret? Mi volt a kiindulási állapot? – egy használatban lévő, jól működő folyamat továbbfejlesztése, automatizálása Az automatizálás és az adat transzparencia kapcsolata, jelenléte a gyakorlatban A cél állapot elérése: ACS – Automatic Consolidation Station működése, vívmányai
    Automatizált belső logisztika

    Összes kinyitása +
  • A hibrid szó idén kiugrott az autóiparból és meghódította az egész piacot. Akarva-akaratlanul, de olyan környezetben találtuk magunkat, ahol a fele munkaerőnk épp nincs ott, a másik meg ott van, de talán nem ott szeretne lenni. Hogyan tudunk jól vezetni hibrid környezetben, mit követel meg tőlünk vezetőként 2020/2021?
    Egy emberi nap

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás