RÉSZLETES PROGRAM

  • 1. nap délelőtt

    2018. november 14.

  • 1. nap délután

    2018. november 14.

  • 2. nap délelőtt

    2018. november 15.

  • 2. nap délután

    2018. november 15.

  • 3. nap délelőtt

    2018. november 16.

    Összes kinyitása +
  • Térségünk beszállítói hálózata jóval komplexebb struktúrát alkot, mint a kelet-ázsiai értékláncok, hiszen a teljes vertikum megtalálható benne, az OEM-ektől kezdve a TIER 2-3-as szintű beszállítókig. Előadásunkban arra keressük a választ, hogy létezik-e alá- és fölérendeltségi viszony a V4 országok beszállítói között, továbbá megvizsgáljuk, hogy milyen feltételei lehetnek a láncban való feljebb lépési lehetőségeknek.
    Nyitó plenáris ülés

  • Az „örökölt gépsorok” beilleszthetősége a digitális technológiákban, és ezáltal az Ipar 4.0 (inkább platform, mint divat) irányába tehető lehetőségek. „Örökölt” gépek vannak a logisztika területén is: targoncák, felrakó-gépek, üzemen belüli anyagmozgató gépek, stb. A keletkező, keletkezhető adatok fontossága és „tisztelete” (gyakorlatilag a szervezet minden kompetenciaszintjén). A több „use case”- t feltételező munkamódszer és bevezetési technika – és ezekkel kapcsolatban a korlátok feltárása. A „chief data manager” és „data scientist” helyett a „data artist”, mint a digitalizációval kapcsolatban felmerülő új szerep.
    Nyitó plenáris ülés

  • Nemzetközi útvonalhálózatok már több mint 2000 éve léteznek. Ezek nem csupán kereskedelmi útvonalak, hanem a népek, kultúrák, találmányok, vallások és eszmék elterjedésének segítői is voltak. A 19. század végéig ezek bonyolult hálózatát még egyáltalán nem értelmezték, csupán részei voltak annak a nemzetek, országok közötti kapcsolatrendszernek, amelyek mára komoly geopolitikai és globális kereskedelmi kérdésekké váltak. Mivel napjainkra a Selyemút kérdése az egyik legfontosabb globális üggyé vált, érdemes visszatekinteni ennek kialakulására, fejlődésére és működésére a modern kor előtti időkben, hiszen ez alapján sok olyan szempontot és tényt ismerhetünk meg, amelyek hatással vannak a jövőbeni lehetőségekre és fejlődési irányokra. Az előadás emellett kiemelt figyelmet fordít a nemzetközi, transzkontinentális útvonalak logisztikai rendszereinek evolúciójára, technikai fejlődésére, ezek befolyásoló tényezőire, és képet próbál adni a logisztika modern kor előtti működéséről is.
    Nyitó plenáris ülés

  • Az ünnepi ülésen kerülnek kihirdetésre és mutatkoznak be Az Év Logisztikai Menedzsere 2018 Az Év Beszerzési Menedzsere 2018 Logisztikai Kiválóság Díj 2018 pályázatok győztesei.
    Díjátadó plenáris ülés
    Where
    Toscana I.

    Összes kinyitása +
  • Az autonóm járművek a közlekedés forradalmát hozhatják el a 21. században, ami nem csak a kapcsolódó gazdasági ágazatokra, de a jogi szabályozásra is hatalmas hatást fog gyakorolni. Ma, a termékek hajnalán a termék piacra való rendezett bevezetése, a reguláció az elsődleges feladat, de már most figyelemmel kell lenni a kétségtelenül bekövetkező káresetek felelősségi, közvetve biztosítási kérdéseinek körvonalaira. Az előadás ezeket a témákat villantja fel.
    Önvezető járművek a logisztikában

  • Biztonsági kérdések

  • 30 év a lean világában

  • Elméleti és gyakorlati folyamatelemzés 2 esettanulmányon keresztül.
    Gyógyszeripari ellátási láncok

  • Önvezető járművek a logisztikában

  • A lean szemléletmód egy gyártó vállalaton belül rengeteg új és érdekes fejlesztési lehetőséget fel tud vonultatni. Átformálja az információáramlást, a kommunikációt, az anyagáramlást és legfőképpen a humánerőforrás megítélését. A NAGÉV RÁCS Kft. esettanulmányán keresztül meséli el a résztvevőknek a kezdeti lépéseket és eredményeket. A lean menedzsment bevezetésével a vállalatok jelentősen növelhetik a logisztikai és ellátási lánc menedzsment folyamataik hatékonyságát, a vállalat eredményes működését. A publikáció a NAGÉV RÁCS Kft.-nél, a lean bevezetésének a tapasztalatait és tanulságait elemzi, az esettanulmány és kérdőíves kutatási módszer alkalmazásával. A kezdeti időszakban (2016. március) meg lettek határozva a lean fejlesztési lehetőségek, majd ennek eredményeként fejlesztési döntések kialakítására került sor, aminek hatása egy későbbi időpontban (2016. október) került meghatározásra. A lean fejlődés 15 területen volt mérve és elemezve az adott időszak alatt, ami alapján új célokat, javaslatokat fogalmaztunk meg a jövőre vonatkozólag.
    30 év a lean világában

  • Az automatizált betegszintű gyógyszerelés nemcsak egy logisztikai feladat mely a gyógyszer útjának követését teszi lehetővé a gyógyszertártól a betegig, sokkal inkább beteg, gyógyszer és terápia biztonsági szolgáltatás. Az automatizált gyógyszerelő rendszer kórházi közegbe történő bevezetése, nem csak a gyógyszertári folyamatokat alakítja át, de jelentős hatással van a betegellátó osztályok működésére is. Fontos azonban kiemelni a bevezetés során felmerülő megoldandó problémákat is. A rendszer használata nem csak napi működést, de a kórházi gyógyszerbeszerzés folyamatára is hatással van. Az automatizált gyógyszerelő rendszer kórházban vagy közforgalomban történő egyre szélesebb körű alkalmazása hosszú távon hatással lehet a teljes gyógyszerellátási láncra.
    Gyógyszeripari ellátási láncok

  • A gyorsan változó és fejlődő logisztikai iparágban a minőségi szolgáltatás alapvető eleme a küldemények biztonságban történő kézbesítése A szállítási folyamat során jelentkező biztonsági kihívásokat és kockázatokat fel kell mérni és azokra a legmegfelelőbb válaszokat kell adni. A kiscsomagszállítás meghatározó piaci szereplője időben ismerte fel, hogy az elveszett küldemények jelentősen ronthatják az ügyfélelégedettséget. Az előadásban a futárpostai szolgáltatás nyújtása során előforduló visszaélésekre adott válaszokról és eredményekről lesz szó.
    Biztonsági kérdések

  • Önvezető eszközök: Platooing teszt Waberer’s International (Volvo-val közös projekt); Raktárközi mozgások Waberer’s-Szemerey Logisztika Kft. (Knorr Bremse – vel közös projekt) Waberer’s látogatás a Tesla-nál (USA) – Az elektromos hajtáslánc megjelenése a fuvarozói piacon LNG és CMG technológiai megoldások
    Önvezető járművek a logisztikában

  • Lean és a Six Sigma módszer együttes alkalmazásával hatékonyabbá és hibamentessé tehetők nemcsak a gyártási, hanem a logisztikai folyamatok is. A leggyakrabban használt ilyen eszközök, mint például a folyamatképesség vizsgálat, statisztikai folyamat kontroll, hipotézis vizsgálatok alkalmazására mutat be példát egy webshop logisztikai esettanulmány a DMAIC eljárás alapján. Magyarországon egyre nagyobb népszerűségnek örvend a webshopokban történő vásárlás és a folyamatosan növekvő forgalom egyre nagyobb kihívást jelent mind a webshopoknak, mind pedig a csomaglogisztikával foglalkozó raktáraknak, valamint a futárcégeknek. A kiskereskedelmi forgalom megoszlása nem egyenletes, mivel 2017-ben az utolsó negyedév adta az összes forgalom 35%-át, s jól jellemzi a Black Friday piacalakító hatását, hogy a teljes negyedéves online költés több, mint ötöde, azaz nettó 27 mrd Ft 2017. november 24-én realizálódott (ekkor tartotta a legtöbb (e-)kereskedő az akciót). Az iparágra jellemző növekvő keresletet jellemzi továbbá, hogy éves szinten összesen 33,5 millió csomagot kellett kiszállítani, amit mint jelentős üzleti lehetőséget azonosított több raktár logisztikára, csomagküldésre specializálódott cég (gkidigital.hu, 2018). Az eNet internetkutató 2017 december – 2018 január időszakban zajlott felmérése szerint bár 2016 év végén is megrengette a karácsonyi időszak az e-kereskedelmet, ugyanis akkor mintegy 900 000 internetes vásárló kapta kézhez késve a csomagját, a 2017-es karácsonyi időszakot is jelentős késések jellemezték, hiszen ismét 800 000 csomag késett átlagosan 4 napot, s ezen megrendelők 12%-a csak 2018 januárban kapta kézhez a rendelését. Kovács úr, a webshoplogisztika.hu cég tulajdonosa, kollégái segítségét kérte annak megállapítására, hogy vajon a fent nevezett tanulmányok mennyire jellemzik saját vállalkozását.
    30 év a lean világában

  • Az Ipar 4.0 leginkább kézzel fogható vívmánya az automatizálás és a különböző rendszerek / emberi erőforrást igénylő folyamatok összekapcsolt és összehangolt üzemeltetése. Ennek egyik kiemelkedő formája és része az automatizált anyagmozgatás, ami kiváltja és/vagy támogatja a raktári munkatársak mindennapi operatív feladatait. Az Ipar 4.0-ás megoldások implementálása és fejlesztése kiemelt fontosságú a Robert Bosch Elektronika Kft. számára is. A 2016-os és 2017-es MLBKT kongresszuson már bemutattuk az új gyártásközeli elektronikai raktárunk bevezetési projektjét, ezen belül is több Ipar 4.0-ás eszköz alkalmazását. A 2018-as kerekasztal megbeszélés során ennek egy szeletét fogjuk részletezni, egészen pontosan az Önjáró Robotokat, másnéven AGV-t. A beszélgetés során ki fogunk térni többek között az implementálás alatt szerzett tapasztalatokra, hátráltatási tényezőkre, emberi vonatkozásaira, a meglévő folyamatokra gyakorolt hatásokra, illetve a különböző felhasználási területekre, és ezek folyamatos fejlesztéseire.
    Önvezető járművek a logisztikában

  • Az időnormák meghatározása tulajdonképpen csak összeadásból áll. Mégis az, hogy milyen időértékeket és hogyan adunk össze, valamint hogyan mérjük meg őket, már kérdések kavalkádját veti fel. Hogyan válaszoljuk meg őket? Az időnorma fogalmát minden termelésben dolgozó kolléga nagyon jól ismeri: legyen szó az operátorokról, akiknek mindig a cél darabszám teljesítése lobog a szeme előtt, vagy éppen a közép és felső szintű vezetőkről, akiknek inkább a céldarabszám növelése az elvárása. Valahol félúton helyezkedik el termelésben dolgozó tervező-folyamatfejlesztő, aki higgadtan teszi fel a kérdést: mennyi is valójában az időnorma? Reálisak a célszámok, amelyeket elvárunk az adott, becsült időnorma mellett? A megfelelően pontos és tervezhető időnormák nélkül nem lehet korrektül termelést tervezni. Aki már valaha próbált pontos és tervezhető időnormákat meghatározni az ismeri már a kihívás nagyságát, és magára ismerhet előadásunkban, aki pedig még csak gondolkodik rajta, neki hasznos javaslatokkal tud szolgálni az esettanulmányunkon keresztül megfogalmazott tanácsaink. Előadásunkban egy orvosi szerelékeket gyártó vállalat időnormák meghatározásával kapcsolatos esetén keresztül járjuk körbe a nehézségeket, buktatókat, valamint várható előnyöket.
    30 év a lean világában

  • A kötelező és a választott információ növekvő mennyisége a gyógyszeripart sem kerüli el. Az előadás első része felhasználóbarát lehetőségeket mutat be ennek innovatív nyomdai megjelenítésére. A pharma booklet címkék bizonyos esetekben előnyöket biztosító, reális alternatívái lehetnek a hagyományos betegtájékoztató nyomtatványoknak. Az előadás második része a gyógyszerhamisítás elleni küzdelemben a nyomdaipar szerepvállalásáról, a magasabb szintű biztonság lehetőségeiről szól. A bemutatásra kerülő biztonsági nyomdai megoldások többsége nem növeli jelentősen a csomagolás költségeit, ellenben hatékony eszközt biztosítanak a hamisítás ellen.
    Gyógyszeripari ellátási láncok

  • Az eredeti felkérés arról szólt, valamilyen érdekes történeten keresztül mutassam be korunk legújabb, leghightechebb bűnüldöző vívmányait. Tudnék mesélni küldeményekbe rejtett GPS adók segítségével lekövetett szállítmányokról, rejtett megfigyelésekről, raktárban elhelyezett csapdákról, tolvajokat üldöző drónokról,és lehet, hogy mesélek is ... de valóban azon múlna a biztonságunk, hogy van-e otthon security drónunk? Szerintem a problémák egészen máshol kezdődnek. Na, de akkor hol? Inkább ezt próbáljuk meg közösen kitalálni...
    Biztonsági kérdések

  • 30 év a lean világában

  • Az uniós polgárok ellátásának legmagasabb szintű védelmére megalkotásra került a 2013. januárjában életbe lépő, a hamisított gyógyszerekről szóló irányelv, amely felhatalmazta az Európai Bizottságot arra, hogy intézkedéseket hozzon a gyógyszerek eredetiségének ellenőrzésére. Az Európai Bizottság ennek megfelelően 2016. február 9-én felhatalmazáson alapuló rendeletet tett közzé az emberi felhasználásra szánt gyógyszerek külső csomagolásán elhelyezendő biztonsági elemekről, az ún egyedi azonosítóról és a manipulálás elleni eszközről. A gyógyszer eredetiségének ellenőrzéséhez az egyes gyógyszercsomagok egyedi azonosítóját az adattároló rendszerben tárolt jogszerű egyedi azonosítókkal kell összevetni, melynek kiszolgálására egy pán-európai informatikai rendszer épül fel.
    Gyógyszeripari ellátási láncok

    Összes kinyitása +
  • Kovács Beáta bevezetőjéből egy valós, anonim próbavásárlás történetét ismerhetjük meg, amiben az AIRMAX bizonyult a legjobbnak. A cég légi szállítási vezetője Gergely Linda mesél az élőállat logisztika általános szabályairól, specialitásairól, jó néhány érdekességgel, megtörtént esettel fűszerezve.
    Ébresztő plenáris

  • A legmodernebb VR (Virtual Reality) technológián keresztül a konferencia résztvevői számára is valós körülmények között testközelbe kerülnek az Ipar 4.0 mintagyár kiemelt projekt AR (Augmented Reality), AGV (Automated Guided Vehicle), és belső helymeghatározás megoldásai. Az előadás alatt teljes tájékoztatást kapnak ezen megoldások jelenlegi hazai, és nemzetközi felhasználási lehetősége és jövőbeli trendjei felől.
    Modern ellátási rendszerek

  • Intralogisztika

  • Az előadás tervezett vázlata Beszerzés és Logisztika (Supply Chain) a Szolgáltató Központokban (Múlt / Jelen / Jövő – hová tartunk) Értékteremtés (Mit, hogyan és miért érdemes SSC-be központosítani) Robotizálás / Automatizálás és ami mögötte van Néhány megfontolandó apróság: BlockChain technológia lehetőségei People and Knowledge (az új generációk az SSC-kben) Outsourcing / Insourcing klasszikus kérdések, meglepő válaszok Mit, mikor – nézzünk picit a jövőbe
    SCC-k aktuális beszerzési kihívásai

  • Modern ellátási rendszerek

  • SCC-k aktuális beszerzési kihívásai

  • Napjainkban egyre több szó esik az elektromobiltásról a gazdaság számos területén, nincs ez másként az intralogisztikában sem. Az egyre nagyobb arányban használt elektromos anyagmozgató gépek alkalmazási területének kibővítése valamint az üzemeltetés hatékonyságának növelése kapcsán gyorsan eljutunk egy immáron 160 éves múltra visszatekintő technológián alapuló korláthoz, mely nem más, mint az energia forrásául szolgáló akkumulátor. A műszaki technológiák fejlődése révén az ezidáig szinte egyeduralkodó savas ólomakkumulátor kiváltása mára reális alternatívává vált.
    Intralogisztika

  • Manuálisból automatikus, analógból digitális. Ez a két ellentétpár jellemzi azt a sikeres fejlesztési folyamatot, ami hatékonyabbá, gyorsabbá, biztonságosabbá és átláthatóbbá tette a MOL Petrolkémia Zrt. fuvarszervezését. Az új megoldások révén az információ áramlás a jelen kor elvárásának megfelelő gyorsaságúvá, és minőségűvé vált a kiszállítási módtól függetlenül. Előadásunkban szóba kerülnek a fejlesztéshez vezető motivációk, a kiválasztott megoldások, és az elért eredmények egyaránt.
    Modern ellátási rendszerek

  • A gyorséttermi és kávézó láncok jellemzően franchise rendszerben működnek. Lényegük, hogy a világ minden pontján ugyanazt a szolgáltatást nyújtják és várják el a logisztikai szolgáltatótól. Ellátásukhoz számtalan import terméket kell beszerezni, hetente többször kiszállítani. Mindezt három hőmérsékleten egy időben. Mint minden 21. századi nagyvállalat szigorú teljesítmény mutatók alapján folyamatosan mérik a szolgáltató tevékenységét. Az előadás ennek az igénynek a megoldását mutatja be.
    Fogyasztóvezérelt ellátási láncok

  • - A vevőn túl a tulajdonosnak is teremtsünk értéket: az ellátási lánc intelligens megújítása - Értékteremtés az ellátási láncban: vevői érték és tulajdonosi érték - A logisztika és gyártás közötti határ elmosódása; az értékteremtés tőkeintenzitásának növekedése - Beruházási és kiszervezési projektmenedzsment és beszerzés: új megoldások értékteremtő bevezetése és üzemeltetése - Teljes költség (TCO), teljes gazdasági hatás (TEI) és tulajdonosi értékteremtő tényezők - A megújuló, technológia-intenzív üzleti modellhez igazodó költségszerkezet; mire fogunk költeni, ha nem munkaerőre?
    IT és technológia beszerzés

  • A lights-out raktárak koncepciója régóta ismert, nyilván Önnek sem új a téma. Valamilyen formában mindannyian megtapasztaltuk a lights-out megoldások kezdeti dinamikus fellendülését. Ezek most a jelenlegi munkaerő-kockázatnak is köszönhetően új erőre kaptak. Hol vannak a helyes arányok az automatizált raktárlogisztika és az emberi erőforrás között? Létezik-e bármilyen formula ennek meghatározására? A STILL-el egy cégcsoportba tartozó DEMATIC közel 70 évnyi tapasztalattal rendelkezik a raktárlogisztikai folyamatok automatizálása terén. A cég filozófiája szerint nem lehet, és nem is szükséges mindenhol törekedni a lights-out megoldásokra. A célok ismeretében kell helyesen felmérni, hogy mely logisztikai folyamatok automatizálása hozza majd számunkra a kívánt eredményeket. Az optimális arányokról Noe van Bergen, a cég kelet-európai raktárautomatizálási vezetője osztja meg velünk a gondolatait. A STILL/DEMATIC automatizált raktárlogisztikai megoldásai Magyarországon is sikeresen működnek már. Így lehetőségünk van arra is, hogy beruházói oldalról is megismerjük a tervezés, a kivitelezés és az üzemeltetés tapasztalatait. Ezekről pedig a HARTMANN HUNGARY KFT. szállítmányozási és raktározási vezetője, Császár Mária mesél majd Önnek.
    Bevált megoldások a logisztikában

  • Modern ellátási rendszerek

  • Kb. 1 éve folyik a közös munka, hogyan lehet az áruátvételi folyamatok hatékonyságát és gyorsaságát javítani. Az előadók beszámolnak az elemzések fontosabb állomásairól, bemutatják, milyen kritikus területeket sikerült izolálni, és milyen kézzel fogható eredményeket sikerült közösen kidolgozni. Az elmúlt év munkája jó néhány hasznos tanulságra vet fényt, és jó támpontokat nyújt a munka folytatására.
    Fogyasztóvezérelt ellátási láncok

  • Korunk vezető vállalkozásai nem maradhatnak le az informatikai fejlesztésekben, meghatározó IT stratégiával kell rendelkezni ahhoz, hogy versenyben maradjanak. Az It stratégiának lényegi része a hardverek folyamatos megújítása, és a szoftverek fejlesztésének követése. A beszerzés feladata olyan stabil beszállítói bázis kialakítása, mely nem csak a beszerzés pillanatában nyújtja a legkedvezőbbnek tűnő ajánlatát, hanem hosszabb távon nyújt átfogó szolgáltatást és támogatja egy globális rendszer fejlődését. A beszerzési folyamat a területi célok megismerésével kezdődik és egy megfelelő stratégia meghatározása után tud megfelelő hatékonysággal megvalósulni. Előadásom során a beszerzés részére fontos elemeket és a stratégia alkotásának részeit emelném ki.
    IT és technológia beszerzés

  • A logisztikában és szállítmányozásban egyre erősebben érezhető a munkaerőhiány hatása. A WebEye olyan folyamatok kiszervezését teszi lehetővé, amelyek emberi és anyagi erőforrásokat szabadítanak fel a fuvarozó cégek számára. Olyan feladatok kiszervezése válik lehetővé a közeljövőben, mint a tachográf kártya kiértékelése a bérszámfejtés felgyorsításához, azonnali értesítések küldése a szállítási deviációkról, help desk szolgáltatás, vagy éppen automatikus állásidő és útvonal kiértékelések.
    Bevált megoldások a logisztikában

  • Milyen követelményeket támaszt az Ipar 4.0 a logisztika felé? Hogyan változtatja meg ez a szemlélet a logisztika szervezését? Melyek az Ipar 4.0 követelményei az informatika felé? Hogyan jelentkezik az informatika fejlődése ez az ellátási láncban? Milyen új megvalósítási formák jönnek létre?
    Modern ellátási rendszerek

  • Milyen kihívások voltak a LEGO-ban, célok és elképzelések, pénzügyi terv nehézségei, mi a fontos és a fontosabb, tesztek, bevezetés, tapasztalatok
    Fogyasztóvezérelt ellátási láncok

  • Bevált megoldások a logisztikában

  • IT és technológia beszerzés

    Összes kinyitása +
  • A MediaStorm szimulációs játék során egy képzeletbeli CNN szerű newsroomba kerülnek a játékosok, ahol egy kőkemény etikai döntéssel szembesülnek. A médiapiac különböző szereplői bonyolódnak vitába egymással, közéleti döntéshozókkal és magánember érintettekkel - ezáltal válik teljessé a spektrum a játék számára. Az intenzív vita rávilágít e szereplők különböző médiapiaci működési logikájára, egyéni és szervezeti érdekek közti különbségre. Egyben vitaélményt kínál a szimuláció, ahol végre mindenki kirpóbálhatja régóta betározott technikáit rizikó nélkül. A játékvezetők - Feledy Botond és Virágvölgyi István - korábban az MTI hírügynökségi szerkesztőségvezetői voltak, azóta számtalan alkalommal vezették e szimulációt, így most elérkezett a lehetőség a logisztikai társaság számára is, hogy kipróbálják magukat a médiaetika és tárgyalástechnika e közös metszetében! A 15 fős szimulációs gyakorlat során szerepkártyák segítik a résztvevőket a vitában.
    MédiaStorm szimulációs játék

  • Egy évvel ezelőtt összefogott egy fiatal lelkes csapat több ipar- ill. kiskereskedelmi vállalat részéről, hogy gyakorlati ajánlásokat dolgozzon ki és át is ültesse azokat a mindennapi gyakorlatba, amelyek előreviszik ezt a nehéz és komplex kérdést. Az előadás számba veszi a különböző kezdeményezéseket, bemutatja az eredményeket. Az elért haladással mégsem lehettünk elégedettek, Az előadás kitér ennek okára, és felvázolja, milyen irány(ok)ba lehet továbbhaladni.
    Forecasting

  • Megrendelői igények változása - tendenciák és szállítmányozói megoldások / Innovativitás és szemléletmód váltás szolgáltatásnyújtás területén / Belföldi fuvarozói kapacitás hiánya és annak megoldási lehetőségei
    Logisztikai szolgáltatók

  • Beszerzési tanmesék

  • Integrált ellátási láncról, teljeskörű vállalatirányítási rendszerhasználatról beszélünk, de vajon mit csinálunk valójában? Mi kell ahhoz, hogy ne egy mappának használjuk a milliós rendszereinket, ahol az excel filejainkban kiszámolt adatokat tároljuk és mit teher ezért az ellátási lánc menedzsment? Előadásomban bemutatom azt a 4+1 pontot, amely tapasztalataink szerint elengedhetetlen ahhoz, hogy valósan integrált tervezésről beszélhessünk. Az S&OP folyamatokról már régóta beszélünk, de kevesen csináljuk jól, ráadásul ez csak egy azokból, amelyek gördülékeny működése nélkül esélyünk nincs arra, hogy valódi rendszerben való tervezést alakítsunk ki.
    Forecasting

  • Beszerzési tanmesék

  • Esettanulmányszerű élménybeszámoló arról, hogyan lehet egyszerre optimalizált készletezési megoldást kialakítani egy volatilis (naponta változó) piacon felépítve azt a bizalmi légkört és önszerveződő teamet, mely egy vállalatokon átívelő probléma megoldására fókuszáltan dolgozik együtt. A projekt során a felmerült üzleti igényekre kellett olyan IT megoldást találni, amely a már meglévő logisztikai folyamatokba hátrányos kihatás nélkül illeszkedik, továbbá számos automatizált lépést követően csökkenti a jelenlegi komplexitást. Ebből adódóan a csapatnak a paraméterként kapott IT adat- és anyagáramlási sajtosságokat, korlátokat, illetve a helyi és a központi logisztika elvárásait is teljesíteni kellett. A konkrét logisztikai és IT megoldáson túl a projekt tanulságokkal szolgált hatásos és hatékony agilis projekt működésről és a statisztikai elemzés szépségeiről.
    Forecasting

  • Előadásomban a multinacionális vállalatok, azok közül is a centralizált beszerzési formát alkalmazók életébe szeretnék egy kis betekintést adni, két konkrét példán keresztül. Mindkét bemutatásra kerülő projekt megtörtént eset, az egyik egy jól sikerült, a másik kevésbé - a részleteket látni fogjuk a későbbiekben. Az előadás célja, hogy tisztán lássuk: lehet, hogy úgy gondoljuk, hogy van egy jól felépített rendszerünk a nemzetközi beszerzések lebonyolítására - és ez még igaz is lehet - de hibák mindenhol vannak. Ha ezekbe nagy volumenű projektek megvalósításakor botlunk bele, abból komoly problémák adódhatnak. Remélhetőleg a két bemutatásra kerülő eset segít abban, hogy időben felismerjük, ha egy centralizált beszerzési projekt tévútra téved, és ezeket időben orvosolni is tudjuk.
    Beszerzési tanmesék

  • Szinte szakmai közhely, hogy a CEP piac - mint az e-kereskedelem nélkülözhetetlen szereplője – a magyar gazdaság egyik legdinamikusabban fejlődő, tartósan növekvő ágazata. Úgy ítéltük meg, hogy ennek a mozgalmas szegmensnek újszerű és komplex közelítést adhatunk a 360 fokos visszajelzés módszerének alkalmazásával, ha a CEP piacot úgy járjuk körbe, hogy a különböző, sajátos nézőpontból „rálátó” szakembereket együttgondolkodásra, tapasztalataik megosztására, véleményük ütköztetésére – stílszerűen – egy kerekasztal beszélgetésre invitáljuk. A szekció alaphangját két autentikus, - egyben gondolatébresztő és vitaindító funkciót is ellátó - előadás adja meg. A GKI Digital (mint független piackutató) üzletágvezetője ad betekintést felméréseik és piacelemzéseik aktuális eredményeiről, kitérve számos olyan izgalmas kérdésre, mint például: - mikor, miért, melyik kézbesítési módot preferálják az ügyfelek? - hajlandók-e megfizetni a kényelmi többletszolgáltatásokat, avagy ki viseli az innováció költségeit? - az erősödő versenyhelyzetben hogy alakulhatnak a profitkilátások? - …és a kulcskérdés: lesz futár, aki kiviszi a csomagokat?
    Kiscsomag 360 fokban

  • A blockchain/blokklánc technológia az elmúlt években a különböző kriptovaluták által egyre nagyobb ismertségre tett szert, a közbeszédben leginkább ezekkel hozzák összefüggésbe. Természetesen ezen digitális valuták közül a leghíresebb a Bitcoin, amely esetében a technológia segítségével központi kibocsátó nélkül a blokklánc egy nyílt, elosztott főkönyvként működik, a résztvevő (és egymás számára ismeretlen) szereplők egymás közötti fizetési tranzakcióját tárolják titkosítva a blokkokban, és a felhasználók hitelesítik az egymás közötti tranzakciókat. Minden, a hálózatban részt vevő felhasználó tárolja számítógépén a teljes tranzakciós listát, ezzel biztosítva, hogy ne legyen szükséges központi adattárolás, és ez óriási méretű robosztusságot kölcsönöz a rendszernek, hiszen a tranzakciós lista megváltoztatásához (hamisításához) akkora számítási kapacitással kellene rendelkeznie egy esetleges támadónak, ami legalább a teljes hálózati végpontok számának a fele. Ebből következik, hogy minél nagyobb egy ilyen hálózat, annál kisebb az esélye, hogy a tranzakciós lista megváltoztatható legyen. Ez a fajta decentralizáció és az adatok megváltoztathatatlansága teheti a pénzügyi szektoron kívül is sok területen érdekessé a technológiát, hiszen ahol sok tranzakciós vagy pl. történeti jellegű adatot kell tartani, és fontos az adatok integritása, valamint redundáns tárolása, a gyermekbetegségei és különböző korlátok leküzdése után számos felhasználási módra valós alternatíva lehet, köztük az ellátásilánc-menedzsment. Az Ellátásilánc-menedzsment, ahol a hosszú, és sokszor rendkívül összetett, országokon vagy kontinenseken átívelő beszállítói láncokat alkotó szereplők nem tudhatják mindig biztosan, hogy a másik fél/felek milyen forrásból szerezték be az általuk szállított alapanyagokat/ árukat, betartottak-e minden szabályt és követelményt. Ezt a bizonytalanságot lehet képes csökkenteni a blokklánc technológia. A cikkünk áttekinti ezeket a lehetőségeket, nemzetközi legjobb gyakorlatokat. Továbbá, bemutatjuk magyarországi vállalatok tapasztalatait és a blokklánccal kapcsolatos projektjeiket az ellátásilánc-menedzsment területén. A vizsgált esetek alapján következtetést vonunk le, hogy az adott területen hogyan segíthet elő a technológia a stratégia megvalósítását, mik voltak a legfőbb célok és kihívások, és hogy lehet-e általános definíciót adni arra, hogy mitől függ, hogy egy adott stratégiai problémára egy blokklánc-alapú megoldás lehet-e a válasz, illetve hogyan döntheti el egy vállalkozás, hogy számára megéri-e már ebbe a technológiába beruházni. A cikk a jövőbeli blokklánc-ellátásilánc alkalmazások kitekintésével zárul.
    Blockchain

  • Előrejelzésre számos területen szükségünk van: legyen szó akár időjárásról, villamosenergia-fogyasztásról, vagy egy újonnan indított termék várható értékesítéséről; a pontos forecast kritikus része a hatékony (vállalati) tervezési folyamatoknak. Az előadásban bemutatjuk a kvalitatív és kvantitatív előrejelzési módszereket költség-haszon szempontból, valamint azok szerteágazó hatását a vállalati értékláncon. Végül arra is választ adunk, hogy egy komplex neurális hálózat jobb-e, mint egy szakértői becslés.
    Korszerű adatelemzés

  • Kerekasztal-beszélgetés Kapacitás hiány a logisztika piacon kezelése/megoldási lehetőségek a kereskedők-szolgáltatók-gyártók között? 6%-kal bővül a kiskereskedelmi piac 2018-ban, milyen hatással van ez az FMCG ellátási láncra? Miért nem terjedtek el valóban mindenhol az EDI-, címke- papírnélküli megoldások az elmúlt 10 évben? Lehet-e a szereplők együttműködésével enyhíteni a napi problémákat, ha igen hogyan? A beszélgetés résztvevői: Barna Zsolt, ügyvezető igazgató, Waberer’s- Szemerey Logisztika Kft. Boncsér Péter, Auchan Magyarország Kft. Csönge Norbert, logisztikai vezető, SPAR Magyarország Kereskedelmi Kft. Jeszenszki Lívia, ügyvezető igazgató, Nagel Hungária Kft. Kásler Péter, ellátási lánc igazgató, Pick Szeged Zrt. Novák Gergely, regionális vezető, Unilever Magyarország Kft.
    Nagyobb hatékonysággal több eredményt az FMCG szektorban

  • Szinte szakmai közhely, hogy a CEP piac - mint az e-kereskedelem nélkülözhetetlen szereplője – a magyar gazdaság egyik legdinamikusabban fejlődő, tartósan növekvő ágazata. Úgy ítéltük meg, hogy ennek a mozgalmas szegmensnek újszerű és komplex közelítést adhatunk a 360 fokos visszajelzés módszerének alkalmazásával, ha a CEP piacot úgy járjuk körbe, hogy a különböző, sajátos nézőpontból „rálátó” szakembereket együttgondolkodásra, tapasztalataik megosztására, véleményük ütköztetésére – stílszerűen – egy kerekasztal beszélgetésre invitáljuk. A szekció alaphangját két autentikus, - egyben gondolatébresztő és vitaindító funkciót is ellátó - előadás adja meg. Farkas Gergely előadásának fókuszában egy logisztikai szolgáltató szempontjából a szolgáltatási minőség és a szektorra jellemző extrém szezonalitás kihívásainak kezelése áll. A hazai CEP piac mellett kitekintést kapunk az európai kiscsomag piac főbb jellemzőiről is.
    Kiscsomag 360 fokban
    Where
    Hall 1, Building A

  • Az iparági szereplőknek folyamatosan javítaniuk kell az üzleti folyamataikat és új lehetőségeket kell feltárniuk a beszállítókkal, partnerekkel és ügyfelekkel folytatott tranzakciók egyszerűsítésének érdekében. Az IBM iparági tapasztalata és Blockchain alapú megoldásai segíthetnek egy ilyen, hatékony üzleti model kialakításában. / A Blockchain előnyei - gyors áttekintés / Az IBM Hyperledger platform bemutatása / Hogyan építsünk IBM Blockchain alapú üzleti megoldásokat / IBM Blockchain referenciák (fókuszban a logisztikai iparág)
    Blockchain

  • Az adott termelővállalat egyik fő problémája az volt, hogy nem tudta elégséges pontossággal előrejelezni az értékesített mennyiséget termékenként. Emiatt folyamatosan túlkészletezte magát a gyár, hogy kitudja szolgálni a vevői igényeket. Jelentős összegű erőforrásokat kötött le a cég romlandó árukészletekben. Olyan prekdikciós modelleket fejlesztettünk le, amelyek segítségével javult a az előrejelzés pontossága. As-a-service keretein belül rendszeresen készítünk a vállalat számára heti és havi értékesítési előrejelzéseket termék-ország megbontásban több tízezerféle kombinációra.
    Korszerű adatelemzés

  • - A szabályozási kérdések tekintetében dr. Ádám Szilveszter, az NMHH főosztály-vezető helyettese, - Fogyasztóvédelmi szempontból Keszthelyi Nikoletta, ITM helyettes államtitkára, - Ráczné Hegedüs Klára, a Magyar Posta - mint logisztikai generalista - értékesítési igazgatója, - az üzleti megbízók nézőpontjából Kabarcz Balázs, a Decathlon kereskedelmi igazgatója, aki markáns vélemények megfogalmazójaként tekint a CEP piacra, - és a témakör kulcsszereplőjeként Jakab Rudolf, aki egy sokéves tapasztalattal rendelkező igazi, hús-vér futár. A magán feladók és címzettek képviseletében pedig a szekció iránt érdeklődő résztvevők interaktív közreműködésére számítunk.
    Kiscsomag 360 fokban

  • Blockchain

  • Az adott nagykereskedő egyszerre szembesül készlethiánnyal és többlettel, mely probléma megoldásához advanced analytics eszközöket alkalmaztunk. A nagykereskedő több olyan termékkel is bír, melyet nem tud időben kiszállítani a kiskereskedőnek, így forgalmat veszít, másrészről olyan termékeket is találunk, melyekből az indokoltnál magasabb készletszintet tart, így felesleges költségeket vállalva. Elemzésünk során azonosítottuk azokat a termékeket, ahol vagy kiskereskedői, vagy gyártói hiányokkal szembesültünk. A legnagyobb forgalmú termékekre fókuszálva olyan beavatkozási javaslatokat fogalmaztunk meg, melyek segítségével csökkenthető a hiány, vagy a túlkészletezés. Ezt követően STL elemzés segítségével azonosítottuk a legnagyobb forgalmú termékek szezonális és trend komponenseit. Ennek segítségével könnyebben azonosítható, hogy melyik termék esetén mikor indul a szezon. Ez elősegítheti a pontosabb készletszint megállapítását.
    Korszerű adatelemzés

  • Blockchain technológia alkalmazási lehetőségei, kiemelten a logisztika és ellátási lánc területén. Kihívások, megoldandó problémák a blockchain alkalmazása során. Kapcsolódó technológiák, megoldások.
    Blockchain

  • Egy-kettő-három-sok: Rengeteg adat van a világban, és az Önök cégénél is! Avagy hogyan tud segíteni az adatelemzés a munkaerő megtartásban, a szolgáltatás fejlesztésben és az ügyfélelégedettség elérésében? Használjuk-e a rendelkezésre álló adatokat a tervezéshez, a munkaerő megtartáshoz, valamint a munkatársak motiváláshoz? Az előadás gyakorlati segítséget nyújt a belső adatok használatára, pl. a munkatársak kompetenciájának monitorozásához, valamint a külső adatok, pl. a partnerek értékeléséhez.
    Korszerű adatelemzés

    Összes kinyitása +
  • Az előadás azt villantja fel, hogy mit érthetünk a jelenleg zajló (negyedik) ipari forradalom alatt, és hogy milyen csomósodási pontok rajzolódtak ki eddig. Az egyik fő kérdés, hogy vajon milyen hatásokkal lehet és kell számolni a munka világában, a másik pedig hogy ezekhez a fejleményekhez hogyan tud viszonyulni az ember a munka világában mint beosztott és vezető.
    Emberek és robotok: munkaerőpiac ma és holnap

  • A munkaerő folyamatos utánpótlása, a szakképzett és motivált munkaerő megtartása számos szektorban egyre aktuálisabb téma. Az emberi erőforrás biztosítása, fejlesztése, a munkakörökben várható változások és magának az embernek a szerepe az új technológiák tükrében is sok kérdést vet fel. Változik a munkahely és egyén kapcsolata és az ezzel kapcsolatos érzelmek, vélekedések, a munkavégzés körülményeivel kapcsolatos attitűdök és magatartásformák a digitalizáció biztosította lehetőségek mellett, az automatizáció kontextusában is. Az atipikus foglalkoztatási lehetőségek átalakítják a munkahely-választás szempontjait és folyamatát, és a helyhez kötöttség hiánya következtében átalakul a vállalati információáramlás is: megjelennek a rejtett aspektusok. Mindez új helyzet elé állítja a vállalatokat, melyekben a növekedés, a hatékonyság egyik legfontosabb feltételévé a folyamatosság válik: a szervezet, a közösség, a vezetés és a munkatársak szintjén egyaránt. Napjaink emberi erőforrás jelenségeinek értő kezelése abban segít, hogy a cég a legjobbat hozza ki a technológiából és a folyamatokból. Ezenfelül az sem kétséges, hogy az új helyzet új megoldásokat igényel, hiszen a cél változatlan: a kiválóság elérése minden szinten, amely alapfeltétele a tulajdonosi bizalomnak, a hosszabb távon biztosítható fejlődésnek és fejlesztéseknek, vagyis a közösen megélhető sikereknek.
    Emberek és robotok: munkaerőpiac ma és holnap


  • Felkészülés saját életünk téthelyzeteire Hogyan legyünk a legjobb formánkban a mindennapokban Hogyan motiváljuk önmagunkat és másokat Hogyan építsünk csapatot magunk köré Lelkigyakorlatok a mindennapi jólléthez
    Emberek és robotok: munkaerőpiac ma és holnap

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás