10:30-11:00
12:30-14:00
14:00-15:20
15:20-16:00
19:00-24:00
Az előadások részleteit a „Details” gomb lenyitásával tekintheted meg.
A logisztika rejtett arcai: ma és holnap
- Izsvák Balázs, IFRC Hanga Zoltán, Budapest ZOO Dél László, McKinsey/UFEA Horváth-Kócza Zsuzsanna, DHL Supply Chain
- Tramontana I. terem
A beszélgetés középpontjában a logisztika és az ellátásilánc-menedzsment különböző iparágakban felmerülő kihívásai és megoldásai állnak. A kerekasztal-beszélgetés során szó lesz a humanitárius segélyszállítmányok szervezésének és lebonyolításának kihívásairól és megoldásairól, különösen válsághelyzetek és katasztrófák idején. Megvitatjuk az állatok szállításának és ellátásának logisztikai kihívásait is, beleértve az egzotikus állatok biztonságos és humánus szállítását, valamint a speciális állati takarmányok beszerzését és elosztását. Beszélgetünk továbbá a nagy sportesemények, például az UEFA meccsek logisztikai tervezéséről és kivitelezéséről, beleértve a résztvevők és felszerelések mozgatását, valamint a rendezvények zavartalan lebonyolítását. A résztvevők megvitatják az ellátási láncok optimalizálásának lehetőségeit különböző ágazatokban, a hatékonyság növelését és a költségek csökkentését. Emellett minden résztvevő megosztja, milyen fenntarthatósági kezdeményezéseket valósítanak meg saját területükön, például zöld logisztikai megoldásokat az állatkertekben vagy a humanitárius segélyszállítmányok során.
Az elektromos autógyártás új szereplői és a kapcsolódó logisztikai kihívások
- Kemény Zoltán, DHL Supply Chain Horváth-Kócza Zsuzsanna, DHL Supply Chain
- Tramontana I. terem
Az elektromos autógyártás új szereplői: Bemutatásra kerülhetnek a friss belépők a piacon, az általuk hozott innovációk és a jövőbeni növekedési kilátásaik. 1, Az elektromos autógyártás jelenlegi trendjei: Az elektromos autók gyártási technológiái, a piaci trendek és a fogyasztói magatartás változásai. 2, A logisztikai kihívások a szektorban: Az elektromos autógyártás szállítási és logisztikai kihívásai, például a szállítási idők, a szállítási útvonalak, a szállítási költségek, az infrastruktúra, stb. 3, A DHL Group szerepe az elektromos autógyártásban: Hogyan járul hozzá a DHL Group az elektromos autógyártás logisztikai kihívásainak kezeléséhez, és milyen szolgáltatásokat nyújt a szektor számára. 4, A jövő kilátásai: A jövőbeli trendek és várakozások az elektromos autógyártás és a hozzá kapcsolódó logisztika területén.
Elégedettségre optimalizálva : Magas humán erőforrást igénylő standardizált folyamatok digitális ikre
- Lelkes Zoltán, Optasoft Kopócsi Miklós, Fusion Zrt. Balogh Boglárka, Optasoft
- Tramontana I.
A magyarországi Burger King éttermek munkaerő-kapacitás-allokáció kérdését oldottuk meg egy innovatív megoldás létrehozásával és integrálásával. A projekt célja az emberi költségek minimalizálása volt a szolgáltatás színvonalának növelésével párhuzamosan. A projekt során folyamatstandardizálást és timestudy – időmérés-elemzés, standardizálás – módszereket is alkalmaztunk a hatékonyság növelése érdekében. Több korlátozó tényezőt figyelembevéve megalkottunk egy olyan AIMMS alapú szoftvert, amellyel egyszerűen megtervezhető a műszakbeosztás úgy, hogy mindig a megfelelő számú és képzettségű munkaerő álljon rendelkezésre, minden étteremben legyen egy étteremvezető és egy műszakvezető.
Vissza az alapokhoz (Back to the Core)
- Azurák Zsolt, Euronics
- Tramonta II. terem
Az előadás annak a komplex folyamatnak a lépéseit fogja bemutatni és elemezni, melynek eredményképpen sikeresen növekedési pályára lehetet állítani olyan kategóriákat mint pl: (TV és MDA-Major Domestic Appliances), melyek a vállalat bevételi forrásának a gerincét adták megteremve ezzel azt a stabil hátteret melynek segítségével más kategóriák és új szolgáltatások indítása is lehetővé vált.
Az ellátási útvonalak akadályai - hatásai rövid és hosszú távon
- Lányi Márton, Kühne+Nagel
- Tramonta II. terem
Az ellátási útvonalak akadályai és hatásai az ellátási láncokra és a beszerzésre
- Gábor Zsolt, ProcurCon Erdei Péter Dániel, Sanofi Magyar István, Schneider Electric Paripás Laura, Molson Coors Lányi Márton, Kühne+Nagel
- Tramontana II.
Átalakítás manuális raktározásról automatizáltra: lehetőségek, kihívások és megoldások
- Bencsics Balázs, Gebrüder Weiss Zupán András, Jungheinrich
- Nevera I-II.
Automata raktár tervezése, átalakítása manuálisról automatizált raktározásra.
A kis térfogatú termékek raktári automatizácizójának hétmérföldes csizmája - Az AutoStore rendszer tapasztalatai
- Koch Bálint, Stelvio Bencsics Balázs, Gebrüder Weiss
- Nevera I-II.
Az előadásba bemutatásra kerül, hogy egy jellemzően kis térfogatú, nagy cikkelemszámú terméket tároló és magas napi szedési sorokkal működő raktár automatizációjára milyen megoldások léteznek, azok milyen előnyöket-hátrányokat mutatnak egy hagyományos kézi rendszerhez képest, miért az AutoStore rendszer illeszkedett a legjobban az adott termékkörre és a telepítésnek, majd az üzemeltetésnek mik a gyakorlati tapasztalatai. Az előadás két résztvevős: Koch Bálint Stelvio Kft, mint a tervezésben, pályáztatásban részt vevő konzulens szakértő és Bencsics Balázs GW Hungary Kft., mint megbízó és a rendszer megrendelője.
A Galambos G2 telephelyének teljes automatizálása a GLABs időkapu és yard management megoldásaival
- Szabó Endre, GLABs Galambos Tamás, Galambos Trans
- Nevera I-II.
A Galambos Logistic Kft. új G2 logisztikai központjában a GLABs rakodás management szoftverei, az időkapu és a yard management, felelnek a teljes teherforgalmának és rakodási folyamatának automatizációjáért. Az előadáson a két cégvezető, Galambos Tamás és Szabó Endre mesélnek az automatizációból származó előnyökről és tapasztalatokról.
Logisztika forradalmasítása az AGILOX AMR-ekkel: Mozgásban az Innováció!
- Szentmiklóssy László, ALEF
- Nevera I-II.
Az AGILOX AMR technológia áttekintése • Az autonóm mobil robotok (AMR-ek) szerepe a modern logisztikában • Az AGILOX AMR funkcióinak és alkalmazásainak megértése • Esettanulmányok - Valós implementációk és sikertörténetek
10:30 – 11:00
KÁVÉSZÜNET ÉS NETWORKING A KIÁLLÍTÓI TERÜLETEN
Az előadások részleteit a „Details” gomb lenyitásával tekintheted meg.
Jóban vagy rosszban? Gazdasági és logisztikai helyzetkép és előretekintés
- Lajkó Ferenc, DIGILOG
- Tramonta II. terem
Ipari és logisztikai ingatlanpiaci-körkép
- Kalmár Milla, 108 Real Estate
- Tramontana I. terem
A hazai ipari és logisztikai ingatan piacot illetően érdemes naprakész információval rendelkezni több okból kifolyólag is: amennyiben bérleti ingatlanban működik egy gyártó vagy logisztikai operáció, úgy a bérleti paraméterek ismerete elengedhetetlen a legkedvezőbb konstrukció elérése érdekében. Milyen bérleti díjak vannak érvényben hazánkban, Budapesten és a regionális piacokon? Milyen ütemezéssel lehet elérhető csarnokokat találni? Amennyiben saját ingatlan vásárlásán, vagy saját ingatlan fejlesztésén gondolkodik egy cég úgy a hazai piacot befolyásoló tényezőkkel, úgy mint beáramló közvetlen külföldi tőke célpiacok. Milyen telek árak vannak érvényben jelenleg Budapesten és a regionális alpiacokon? A piaci trendek egyik meghatározó tényezője az ESG szemlélet mentén fejlesztett ipari és logisztikai csarnokok - milyen beruházások érik meg a tapasztalatok alapján? Milyen trendek vannak érvényben az alapvető műszaki kialakításokat illetően? Ezekre a kérdésekre, és még sok más aktuális ipari és logisztikai ingatlannal kapcsolatos kérdésre találhatnak információkat a beszerzési és logisztikai szakértők az előadásom során.
Partnerség - jóban, rosszban
- Gerendeli Éva, Samsung SDI Márta Gábor, Rail Cargo Masát Márton, ÚjHáz Orosz Tibor, Pick Szeged Csipes Péter, S.T.I. Hungary
2025-re vonatkozó megbízói és szolgáltatói várakozásokról ( kapacitás, árak, pozíciók, keresleti-kínálati piaci egyensúly, együttműködések, beszerzési stratégiák.)
Beszerzés transzformáció a Budapest Airportnál a covid után
- Soos Viktor, Budapest Airport Pintér Anita, Budapest Airport Sz. Dániel, Budapest Airport
- Tramonta II. terem
A beszerzés funkció újradefiníálása a Budapest Airportnál amelynek legfontosabb elemei, a digitalizáció, és automatizálás, a fenntarthatósági szempontok megerősítése illetve a csoport és a vállalaton belüli szerep fejlesztése. A nagyjából két éve elkezdett és szinte minden területet érintő változás eredményeit mutatjuk be, amelynek szakmai elismeréseként elnyertük az Év Beszerzési Csapata díjat.
AI-jal Felvértezett Beszerzők: A Digitális Darwinizmus Túlélői?
- Gergelyné Strbka Eszter, Fluenta Kékesi-Palya Tímea, Continental Automotive Felkérés alatt Felkérés alatt
- Tramonta II. terem
Napjainkban a digitalizáció gyökeresen átalakítja a vállalati folyamatokat, és a beszerzés sem kivétel ez alól. Előadásunkban egy átfogó felmérés eredményeit mutatjuk be, amely feltárja a hazai beszerzési osztályok digitális érettségét. Megvizsgáljuk, milyen eszközöket használnak a szakemberek, hogyan alakulnak a riportálási folyamatok, és mennyire terjedt el az AI alkalmazása a területen. Az előadást követő kerekasztal beszélgetésen közösen értékeljük az eredményeket, és megvitatjuk a jövő kihívásait és lehetőségeit a beszerzés digitalizációjában.
AMR Integráció és automatizálás a Mothersonnál - esettanulmány az autóiparból
- Kelemen Ákos, SMR
- Nevera I-II.
Az autonóm mobil robotok (AMR) integrálását a gyártási folyamatokba, kiemelve a Motherson cég tevékenységét és a jelenlegi állapot felmérését a szereldében. Részletesen elemzi a különböző automatizálási megoldások előnyeit és hátrányait, összehasonlítva az AMR-eket az AGV-kkel. A prezentáció ismerteti a layout fejlesztés és átalakítás lépéseit, valamint a demó hét és a félautomata rendszer telepítésének eredményeit. Végül bemutatja a stresszteszt eredményeit és az automatizálás által elért előnyöket a gyártási folyamatban.
Automatizálásra szabott ügyféligény vagy ÜGYFÉLIGÉNYRE SZABOTT AUTOMATIZÁLÁS
- Sápi András, QLM
- Nevera I-II.
A raktár automatizálás témakör továbbra is rendkívül aktuális. Az általunk kivitelezett megoldások (megvalósult projektek) minden esetben az ügyféligény felmérésével kezdődnek, majd az egyedi, ügyféligényre szabott tervezéssel folytatódnak. 3 különböző ügyfél, 3 különböző iparág, 3 valós projekt példáján keresztül szeretnénk bemutatni, hogy miért az adott műszaki megoldás került megvalósításra. Iparágak: élelmiszeripar, fémipari gyártás, online kereskedelem.
Unleashing the Potential/A lehetőségek kibontakoztatása: Ipar 4.0 Innovációk a Flex Zala Automotive belső logisztikájában
- Bekk Róbert, FLEX
- Nevera I-II.
Vajon megengedheti magának a raktár-automatizálást? Ki tudja cégem termelni?
- Kardos Péter, SSI SCHÄFER dr. Tódor Tamás, Gránit Pénzügyi Lízing
- Nevera I-II.
Állvány és automatizáció finanszírozás témában szeretnénk előadást tartani.
12:30 – 14:00
EBÉDSZÜNET ÉS NETWORKING
2024, a választások éve - globális politikai tendenciák és azok lehetséges szektorális hatásai
- dr. Krekó Péter, Political Capital
- Tramontana I. terem
Magyarország teljesítménye a régióval szemben
- Szabó Balázs, HOLD Alapkezelő
- Tramontana I. terem
Lengyelország már tíz éve lehagyta Magyarországot, ha a gazdasági fejlettséget nézzük. Sőt, tavaly már Románia is utolért minket. De a bezzegországnak kikiáltott Szlovákiát és válságról válságra vergődő Görögországot sikerült magunk mögött hagynunk. De mit jelent a fejlettségi rangsorban elfoglalt helyünk? Milyen folyamatok állnak a csupasz számok mögött, és mire számíthatunk a jövőben?
15:20 – 16:00
KÁVÉSZÜNET ÉS NETWORKING A KIÁLLÍTÓI TERÜLETEN
Ringil. A jövő logisztikai platformja már ma.
- Földes Péter, Ringil
A Ringil moduláris logisztikai platform bemutatása, mely segítségével lefedhető az egész logisztikai folyamat. Az árubeszerzéstől a fuvarozók tendereztetésén át, integrált kommunikációval, dokumentum megosztással, szállítmány nyomonkövetésével, és időkapu foglalással. Az integrált mesterséges intelligencia bemutatása, amely segít az adatok kielemézében, az optimlizációban, ezzel jelentősen megkönnyítve minden érintett munkáját. A Ringil célja teljesen változtatni a logisztika világát.
Care PackAir termékcsalád, Termékcsomagolás gyorsan, költséghatékonyan, fenntarthatóan,
- Sipos Roland, CPA Packaging
Jövőbiztos biztosítás haszongépjárművek számára: Pay as you use!
- Horváth András, MyWay Insurance
A Myway egy olyan biztosítási modell bevezetésén dolgozik haszongépjárművek és pótkocsik részére, amelyben az üzembentartók a ténylegesen megtett km alapján fizetik a biztosítási díjat.
AIntro: Bevezető kalandozás a mesterséges intelligencia világában
- dr. Bóna Krisztián, BME ALRT
- Nevera I-II.
Napjaink egyik legtöbbet keresett és említett kifejezései közé tartozik a netes keresőkben ez a szókapcsolat: "mesterséges intelligencia". Egyre nagyobb az izgalom körülötte, egyre többen hisznek benne, egyre többet várunk el tőle. De ismerjük-e valójában mi van mögötte, milyen lehetőségek rejlenek benne, mennyire széles az eszköztár, ami a logisztikai alkalmazasok jövőjét meghatározhatja, illetve, milyen területeken vannak a legnagyobb potenciálok az integráció tekintetében? A rövid felvezetőben ezekre a kérdésekre keressük a választ.
Automatizálás és (energia)hatékonyság az AI Act árnyékában, azaz MI-t tartogat a jövő?
- Kiss Attila, Qamcom
- Nevera I-II.
Az AI Act az egyik új fogalom az EU tagállamaiban, amivel ismerkedni kell, amit szokni kell azoknak a cégeknek, akik Mesterséges Intelligenciát akarnak bevezetni. Bemutatjuk, hogy milyen automatizálási és optimalizálási megoldások vannak és lehetnek a közel jövőben, amiket érdemes megismerni. Illetve kiemeljük azt is, hogy az AI Act tükrében hogyan kell esetleg, hogy ezek változzanak. Számos eszköz létezik már és jön ki a közeljövőben, amik a fenntartható növekedésben tudják segíteni a logisztika szektor cégeit, nézzük meg, hogy melyek ezek közül a jövőben is biztosan alkalmazhatóak.
Testre szabott döntéstámogatás mesterséges intelligenciára építve
- Pap József, NOKIA Zelles Tamás, NOKIA dr. Horváth Adrián, Széchenyi Egyetem
- Nevera I-II.
A digitalizáció napjainkban alapvető szerepet játszik a vállalatok működésében, átalakítva a folyamatokat és növelve a hatékonyságot. Legyen szó egy raktár napi szintű üzemeltetéséről, vagy a teljes ERP rendszerről. Azonban a megfelelő technológiai eszközök kiválasztása gyakran nem objektív kritériumok alapján történik, hanem sokszor benyomások és szokásjogok határozzák meg. Gyakori, hogy a döntések alapját a vállalati vezetők és alkalmazottak személyes tapasztalatai képezik, ami az informatikai megoldások kompatibilitása és stratégiába való illeszkedésén túlmenően is befolyásolja a választást. Ezeket a folyamatokat az adatgyűjtéstől a kiértékeléséig jellemzően ma is alacsony automatizálással, manuálisan végzik, így a résztvevőkben munkájuk során tacit (ki nem mondott) tudás alakul ki. Ezen emberi tényező miatt gyakran megesik, hogy olyan döntési anyag készül, mely a ténylegesen szükségestől eltérő adatokat tartalmaz, vagy olyan adatokat emel ki, mely további értéket nyújtana. Ezen problémát felismerve kezdtünk el dolgozni egy olyan modell kialakításán, amely képes meglévő adatbázisokban releváns adatpontokat azonosítani és összekapcsolni, emellett pedig nagyméretű nyelvi modell alkalmazásával a különböző vezetői szinteknek megfelelő, testre szabott jelentések készítésére képes az üzleti döntések támogatására. Előadásunkban bemutatjuk a vállalati és tudományos oldalon szerzett tapasztalatainkat és felvázoljuk az általunk megalkotott rendszer összetevőit, valamint a fejlesztés következő lépéseit.
Kiválthatják a humanoid robotok az ellátási lánc és a termelés egyes munkaköreit a közeljövőben?
- Vári Attila, IFUA Horváth
- Nevera I-II.
A humanoid robotok alkalmazási területei egy német felmérés alapján, főleg gyártáskiszolgáló logisztikai területen, azok bekerülési költsége illetve megtérülése, mindez mennyire várható a közeli jövőben.
Mesterséges intelligenciára épülő videoanalitika megoldás a logisztikában
- Kánya Dávid, VODAFONE
- Nevera I-II.
Egy olyan mesterséges intelligenciára épülő videóanalitikai megoldás kerül bemutatásra, amelynek segítségével a cégek különböző profiljához és egyedi igényeihez igazodva konfigurálhatóak a figyelni kívánt események. Ennek eredményeképpen a balesetek bekövetkezésének valószínűsége minimalizálható, a munkafolyamatok hatékonysága maximalizálható, mindez a költségek csökkenése mellett. Az MI megoldásnak köszönhetően preventív intézkedések vezethetőek be a reaktív beavatkozások helyett.
A digitalizáció a kapuknál kezdődik!
- Garai Tímea, Sectran Gubics Frigyes, Lenovo
- Tramontana II. terem
Automatizáció, innováció, digitalizáció. Csupa hangzatos és manapság divatos szó a termelésben és a logisztikában egyaránt. Na de mit ér egy sok tízmillió Ft-ért bevezetett SAP, egy fuvarszervező szoftver, vagy egy egyedi fejlesztésű vállalatirányítási rendszer, ha a telephelyre belépő személyek és járművek kezelését a kapuknál még mindig kockás papíron vagy több ezer soros, használhatatlan excel táblákban végzik az őrök? A Lenovo magyarországi központjának biztonsági vezetője felismerve ezt a problémát, az AnGuard mobilapplikáció bevezetése mellett döntött, hogy a beléptetést és rakodást felügyelő őrök kezébe egy olyan, all-in-one megoldást adjon, amelynek segítségével ezen tevékenységek minden szegmense 100%-ban digitalizálhatóvá válik. A beszélgetés során Garai Tímea, az AnGuard alkalmazást fejlesztő Sectran Kft. ügyvezetője, valamint Gubics Frigyes, a Lenovo Manufacturing Kft. biztonsági vezetője rávilágítanak majd a szeptemberben bevezetett alkalmazással elért eredményekre - úgy mint meglévő folyamatok optimalizálása és gyorsítása, adatpontosság jelentős javulása, költségmegtakarítás -, de felszínre kerülnek majd a bevezetéssel kapcsolatos kihívások is.
Mire jó, s mire nem egy új kamerarendszer a raktárban?
- Hódi Attila, Contitech Fluid Laczkó Gábor, Aspectis
- Tramontana II. terem
Dübörög az AI, tele a piac olcsó, online rendelhető kamerákkal, minden telefon tűéles képet csinál, s valaki mégis súlyos pénzeket költ egy új és drága videórendszerre a raktárban. vajon tényleg drága? Megfelel a NIS2 előírásainak? Jó lesz 5 év múlva is? Egyáltalán mi a célja egy ilyen rendszernek egy autóipari gyártó raktárában? S beváltotta a hozzá fűzött reményeket? Milyen kihívással jár egy ilyen rendszer telepítése egy működő operációban? Nehéz kérdések, komoly akadályok, értékes tapasztalatok.
Ghost Trailer projekt - avagy mobil GPS a trailerekbe
- Rábai Attila, Samsung SDS Vass Krisztina, iData
- Tramontana II. terem
Pár éve a legnagyobb hazai szállítmányozó, a Samsung SDS úgy döntött, hogy egy pilot projekt keretében nem csupán a kamiont, hanem a pótkocsit is követi, hisz abban van az áru. Idén lezárult a projekt, a bőven vannak jó és rossz tapasztalatok, melyet a kelet-európai disztribúció biztonságáért felelős vezető örömmel meg is oszt a közönséggel.
Eltűnt szállítmányok nyomában
- Hock-Ritter Ildikó, TIMOCOM Prekup Zsolt, BIGE
Amikor a paritások miatt már nem a te dolgod lenne, de elhivatott vagy, s mégis foglalkozol vele! Nem is olyan rég eltérítettek néhány kamionnyi műtrágyát, ami nem csupán az értéke miatt volt fájdalmas, hanem a termék érzékenysége miatt is. Igaz ugyan, hogy ő küldte a fuvarost, így a rakodás után Nitrogénművek-nek már nem volt köze az áruhoz, de mégis léptek. Egy tanulságos case study arról, milyen könnyen adjuk meg magunkat a bűnözőknek, s hogy milyen egyszerű a védekezés ellene.
Elsőre mi nem volt világos? - Kerekasztal-beszélgetés
- Garai Tímea, Sectran Gubics Frigyes, Lenovo Hock-Ritter Ildikó, TIMOCOM Hódi Attila, Contitech Fluid Laczkó Gábor, Aspectis Papp Róbert, MBF Prekup Zsolt, BIGE Rábai Attila, Samsung SDS Vass Krisztina, iData
Évtizedek óta mondja a szakma, hogy mik azok a fundamentális szabályok, amiket minden érintettnek be kellene tartani ahhoz, hogy drasztikusan csökkenjen az EMEA régiót érintő évi 8,2 milliárd eurós kár. S mégis megtörténik újra, meg újra, meg újra... Együtt kell ezzel élnünk? Bele kell kalkulálnunk a mindennapokba, vagy vannak megoldások? Kerekasztal-beszélgetés minden résztvevővel.
19:30 –
GINTONIK BÁR – BANKETT – TOMBOLA – ESTI PROGRAMOK